همشهری آنلاین: حجت‏‌الاسلام شهابی با اشاره به این‌که مأمون به اجبار دختر خود را به ازدواج امام جواد درآورد تا در خاندان پیامبر(ص) نفوذ کند، گفت: امام جواد (ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام (ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر (ص) باقی ماند.

امام جواد (ع)

به گزارش رسا، حجت‏‌الاسلام مهدی شهابی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: آن حضرت در سال 195 هجری قمری به دنیا آمدند و در سال 225 هجری قمری در سن 25 سالگی زندگی مظلومانه و پر دشوار خود را با شهادت در راه خداوند به پایان رساندند.

وی افزود: مهم‏ترین مسأله‏ در زندگی امام جواد (ع) که به جا است هم‏ اکنون از آن سخن گفته شود این است که در زمان ایشان دستگاه خلافت عباسیان و شخص مأمون با به ازدواج در آوردن دختر خود به عقد ایشان سعی در انحراف امامت از خاندان پیامبر اسلام (ص) داشت.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وقتی هجوم خلفا بر ایشان سبب شد که تن به این ازدواج دهند امام (ع) با درایت بسیار بالا و البته لطف خداوند جلوی انحراف عظیمی را گرفتند، زیرا که مأمون قصد داشت تا به مسلمانان القا کند که امام بعدی مسلمین از نسل او است.

حجت‌‏الاسلام شهابی تصریح کرد: امام جواد (ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام (ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر (ص) باقی ماند.

وی ابراز داشت: اینکه در برخی روایات وجود امام جواد (ع) را پربرکت‏‌ترین وجود در مخلوقات معرفی می‌‏کند شاید به این سبب باشد که ایشان شبب حفظ ولایت و امامت در خاندان پیامبر (ص) باشد.

استاد حوزه علمیه قم، ساده‌زیستی امام جواد (ع) را در زندگی را الگویی برای جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: امروزه باید جوانان انقلابی و مومن کشور با الگوپذیری از امام جواد (ع) از تشریفات زندگی بکاهند و هدف خود را در زندگی ساختن زندگی مادی صرف نباشد.

وی در پایان با ابراز نگرانی از روش کسب درآمد در کشور تصریح کرد: از تأکیدات مهم امام جواد (ع) کسب روزی حلال و کار و تولید است اما متأسفانه امروز برخی فقط به دنبال کسب پول بیشتر بدون در نظر گرفتن حلیت یا حرمت آن است.

کد خبر 307130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha